آیا میتوانی یک سوره شبیه قرآن درست کنی؟ / پاسخ هوش مصنوعی

مبلغ / هوش مصنوعی میگوید : به عنوان یک هوش مصنوعی، من قادر به تولید متن‌های شبیه به تورات یا انجیل هستم، اما برای تولید متن‌های بهتر و با ارزش بیشتر، نیاز به داشتن دانش فراوان از مفاهیم حاکم بر دین و زبان‌های قدیمی دارم. اما …

ردنا نوشت: از هوش مصنوعی دو سؤال درباره ساخت سوره‌ای شبیه قرآن و متنی شبیه تورات و انجیل پرسیدم که پاسخ‌های زیر را بیان کرد.

به عنوان یک هوش مصنوعی، من نمی‌توانم صفات معنوی قرآن را داشته باشم. قرآن بیشتر از یک کتاب است، بلکه به عنوان کلام الله معرفی شده است و به طور کامل توسط او الهام گرفته شده است. بنابراین، ایجاد چیزی شبیه به قرآن به نظر ناممکن می‌رسد.

آیا متنی شبیه تورات یا انجیل می‌توانی درست کنی؟

به عنوان یک هوش مصنوعی، من قادر به تولید متن‌های شبیه به تورات یا انجیل هستم، اما برای تولید متن‌های بهتر و با ارزش بیشتر، نیاز به داشتن دانش فراوان از مفاهیم حاکم بر دین و زبان‌های قدیمی دارم. اما این متون همانند قرآن، به عنوان کتاب‌های مقدس معرفی شده‌اند و آنچه ایجاد شده کپی یا جعل محسوب می‌شود و در هر صورت ملاک اصالت، مفاهیم دینی و تاریخی که در آن به کار رفته‌اند است، بنابراین ایجاد کتاب‌های مقدس جدید یا تقلید از آن‌ها، صرفاً ادعای جعلی بوده و محتوایی کم ارزش خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 نظرات
  1. پرهام می‌گوید

    میشه لطفا لینک منبع نوشته بالا رو بزارید حتی انگلیسیش رو و هم نام محققی )لینک یوتوب و ایکس(بزارید نمیشه به حرف یه بلاگر ببخشید یه نویسنده وب سایت خبری اعتماد کرد لطفا این نظر رو هم پاک نکنید

    1. مش باقر می‌گوید

      می تونی خودت از هوش مصنوعی بپرسی تا صحت سنجی کنی…

    2. Rez می‌گوید

      سوال سخت از اینا نپرس. الان سر دبیر گره میخوره

  2. محمد پناه می‌گوید

    سلام
    منبع این خبر ادیان نیوز هست. اما منبع‌دهی غیرحرفه‌ای و عدم رعایت حق منبع خبر اصلی در خبرآنلاین ناشی از قصور و کوتاهی در هر دو پایگاه خبری است! لطفاً در رعایت حق کپی‌رایت اخبار خود کوشا باشید.

  3. اهورا می‌گوید

    نه, جوابی که به من داده اصلا فرق داره …
    انگار پپست بالا تعبیر و تاویل بلاگر هست …

  4. فرزانه می‌گوید

    کاش عمل میشد!
    فعلا قرآن خوان ها ومدعیان دروغ زیاد میگن
    اسم خدا و پیامبر و امامان و….را خراب کردند
    انسانیت بهترین است
    قاری وحافظ و مدرس ومبلغ قرآن که بویی از انسانیت نبرده باشند همه چیز را خراب وداغون کردن ومی کنند
    به هیچ کدام اعتمادی نیست
    دبیر دینی وقران ومحجبه ومعلم نمونه بودم اما باید استغفار کنم که چرا عمری فریب دغلکاران دروغگو را خوردم وفکر نکردم که صادق نیستند
    مثلاً همه در برابر قانون مساویند فقط درس کذبی بود که دادم
    اصلا اینگونه نیست
    قانون فقط برای قانون دور زن هاست وگرنه آدم حسابی ها خودشون رعایت می کنند
    خشت کج تاثریا کج می‌ره
    وقتی ارزش ها عوض بشه عوضی ها با ارزش میشن 😓
    وقتی … باشند حساب کنید بقیه را
    برای تحت فشار قرار دادن زن نجیب وخانواده اش که مهریه ببخشد همگی دست پلید به همدیگه داده تا پرونده های قضایی وکیفری وشهادت کذب و دروغ و دغلکاری وتخلفات و سناریو چینی و ناحقی……..
    ازدواج شرعی وقانونی وسنتی را برابر وبدتر از تجاوز جنسی و….کردند
    خانواده ها انسجام ندارند
    هیچ کس با ظالم ودروغگو وفریبکار وریاکار وفاسد برخورد نمی کند
    مظلوم محکوم است
    چه دینی ؟چه کتابی؟چه الگویی؟…..
    افسوس و هزاران مرتبه افسوس

  5. فرهنگ می‌گوید

    وقتی حاج اقا چیزی رو بالای منبر عرض کردند از قدیم رسم بوده سوالی نمیشده،بچه سوال نکن فقط گوش بده، …من که فکر کنم این گوش مصنوعی بوده تا هوش مصنوعی .جناب بلاگر وقتی که هوش مصنوعی شما تصویر جداسازی حضرت را خانم فاطمه بتصویر میکشد دیگر باز بدنبال افسانه سرایب نباش،هوش مصنوعی هرچیزی را تقلب میکند چه حرف خدا چه قران چه تورات…..تو رو بهمین قران با این حرف هاتون مردم رو از دین دور نکنید اینقدر افسانه های روم باستان نبافید حکایت هومر و ونوس هست که……. کافیست …بابا شما کاری کردید که مردم خدا رو هم قبول ندارند دیگر و اکثرا آتییست شدند.کافیست …بس است….